SGNM
SGNM
Door
Sasja Knaven
Team Lead Marketing
Geplaatst op
08/2021
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Sasja Knaven
Team Lead Marketing
Geplaatst op
08/2021
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Wat heeft branding met omnichannel te maken?

Omnichannel en branding: twee hele belangrijke marketingtermen. Weet jij wat ze inhouden? Grote kans dat ze jou niet al te bekend in de oren klinken. Maak je geen zorgen, wij leggen je uit wat ze precies zijn en waarom ze belangrijk zijn voor jouw bedrijf.

Omnichannel en branding: twee hele belangrijke marketingtermen. Weet jij wat ze inhouden? Grote kans dat ze jou niet al te bekend in de oren klinken. Maak je geen zorgen, wij leggen je uit wat ze precies zijn en waarom ze belangrijk zijn voor jouw bedrijf.

Wat is branding precies?

Veel mensen denken bij branding aan hoe een bedrijf eruit ziet; bijvoorbeeld het logo en de huisstijl. Met andere woorden: de visuele uitstraling van het bedrijf. Maar als we het hebben over branding gaat het om veel meer!

Branding komt terug in allerlei aspecten van hoe jij als bedrijf communiceert. Niet alleen wat klanten visueel zien. Het zit ook in de advertenties die je plaatst, de e-mails die je stuurt, gesprekken die je voert op social media en de producten die je verkoopt. Kort gezegd: jouw visuele (en niet-visuele) identiteit staat symbool voor jouw bedrijfswaarden. Door branding correct toe te passen, komen dezelfde waarden overal in terug.

Dit is ook precies waarom branding een grote invloed heeft op het succes van je bedrijf. Klanten zijn tegenwoordig niet meer alleen op zoek naar een product of service. Ze willen een ervaring...

Klinkt leuk allemaal, maar wat levert het concreet op voor jouw bedrijf? Met een passende, aantrekkelijke en consistente visuele uitstraling zorg je ervoor dat:

  • Jouw merk wordt ervaren zoals jij dit voor ogen hebt.
  • Je de herkenbaarheid en geloofwaardigheid van je merk verhoogt.
  • Je de loyaliteit van je klanten verhoogt.

Hoe werkt omnichannel branding in de hand?

Jouw bedrijfswaarden tot in de puntjes overbrengen naar je klanten klinkt goed, toch? Maar dit is waar je vaak ziet dat het misgaat. 'Tot in de puntjes' betekent: overal. Hierbij is omnichannel het kernwoord. Met omnichannel marketing zorg je ervoor dat elk contactmoment met jouw klant in dezelfde tone of voice gebeurt en dat de klantervaring via elk kanaal hetzelfde is.

Heb jij nog nooit van omnichannel gehoord? Of ben je hier wel mee bekend, maar weet je niet precies wat dit inhoudt? Geen probleem. In dit artikel leggen wij je uit wat omnichannel is en wat de voordelen zijn. En ben je nieuwsgierig geworden? Leuk! Je kunt in dit artikel handige tips lezen over hoe jij omnichannel kunt inzetten en verbeteren.

Wil je weten wat omnichannel voor jou kan betekenen? En hoe omnichannel branding kan versterken voor jouw organisatie? Onze marketingexperts geven je graag persoonlijk advies! Neem contact met ons op voor meer informatie. Bel naar 085-0030334 of stuur een e-mail naar info@sgnm.nl.

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.