Nu meer dan ooit is het toepassen van omnichannel marketing van cruciaal belang. In dit artikel geef ik je 2 waardevolle tips waarmee je je omnichannel marketing kunt verbeteren.
Te midden van de coronaviruspandemie staan online winkelen en mobiele apparaten centraal. Shoppers gebruiken smartphones om producten te lokaliseren voordat ze naar winkels gaan. Nu meer dan ooit is het toepassen van omnichannel marketing van cruciaal belang. In dit artikel geef ik je 2 tips waarmee je je omnichannel marketing kunt verbeteren.
Stel je voor dat je een e-mail stuurt naar een klant die zich onlangs heeft aangemeld voor je nieuwsbrief. Na het lezen van de e-mail klikt hij of zij door naar je Facebook-pagina, om vervolgens te worden geconfronteerd met een profielfoto met een ander logo. In het beste geval zullen ze in de war raken door dit verschil en wel verder kijken, in het slechtste geval zullen ze betwijfelen of de pagina die ze bekijken wel de juiste is en weggaan van de pagina. Het gaat niet alleen om visuele consistentie, je moet ook je berichten en taal afstemmen op alle kanalen. Als je dit doet, voorkom je dat je met jouw communicatie tegenstrijdige berichten verzendt en dat campagnes onbedoeld met elkaar concurreren.
Als je alles goed bij wilt houden en het succes wilt kunnen zien van de omnichannel-campagnes, dan moet je de juiste statistieken voortdurend blijven meten. Dit is alleen mogelijk als je gebruikmaakt van de juiste marketingtools. Voor socialmediabeheer kun je tools als Hootsuite of Buffer inzetten. Met deze systemen kun je content inplannen en automatisch laten delen op al je kanalen. Voor e-commerce is het programma Magento een praktisch systeem waarmee je automatisch de inventaris van je online shop kunt bijhouden.
Benieuwd naar de overige tips? Lees het volledige artikel hier: https://cutt.ly/xtZe5Ne
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.