McDonald's heeft serieuze plannen om haar McDrive-dienst te gaan optimaliseren met behulp van kunstmatige intelligentie. De fastfoodgigant heeft namelijk de startup Apprente gekocht. Apprente heeft een op spraak gebaseerde AI-technologie ontwikkeld waarmee bestellingen van klanten in de auto opgenomen worden zonder dat er personeel aan te pas hoeft te komen.
McDonald's heeft serieuze plannen om haar McDrive-dienst te gaan optimaliseren met behulp van kunstmatige intelligentie. De fastfoodgigant heeft namelijk de startup Apprente gekocht. Apprente heeft een op spraak gebaseerde AI-technologie ontwikkeld waarmee bestellingen van klanten in de auto opgenomen worden zonder dat er personeel aan te pas hoeft te komen.
Het AI-systeem is perfect afgesteld op het voeren van bestelconversaties, waardoor McDrive-bestellingen sneller, eenvoudiger en nauwkeuriger afgenomen gaan worden. Om het systeem te testen is het al in meerdere McDonald's-vestigingen in en rond Chicago geïmplementeerd.
Voor McDonald's is dit niet de eerste implementatie van een AI-systeem die impact heeft op zijn bedrijfsvoering. Zo heeft men ook al een AI machine-learningbedrijf gekocht, wat de McDrive menu-panelen laat veranderen afhankelijk van factoren als weer, tijd, verkeer en trends.
Meer lezen over hoe McDonald's artificial Intelligence inzet? Lees het artikel via Metro.
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.