SGNM
SGNM
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
07/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
07/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Komt er een einde aan de heerschappij van Google en Facebook op de digitale advertentiemarkt?

Google en Facebook domineren de digitale advertentiemarkt in Nederland. Welke kanalen bieden sterke alternatieve advertentieproducten? Lees hier meer.

Maakt jouw bedrijf gebruik van digitale advertenties? Dan is de kans groot dat je advertentiebudget grotendeels terecht komt bij Facebook en Google. Alleen al in Nederland ontvangen zij 70% van het totale advertentiebudget. Toch geeft, in een onderzoek onder b2b-marketeers, 78% van de respondenten aan zich zorgen te maken over de invloed van deze oligopolie. Dus waarom kiezen marketeers massaal voor Facebook en Google? En wat zijn alternatieve advertentieproducten?

De kracht van Facebook en Google

Zoekadvertenties via Google worden veel gebruikt, omdat consumenten via zoekopdrachten een indicatie geven van waar zij zich bevinden in de marketingfunnel. Zo krijgen bedrijven de kans heel gericht te adverteren en potentiële klanten op precies het juiste moment te bereiken. Dit maakt de kans op conversie via dit type ads tamelijk hoog.Facebook is populair omdat het beschikt over 10,4 miljoen Nederlandse gebruikersprofielen. Via deze enorme database heb je als bedrijf een reusachtig bereik en kom je, aan de hand van specifieke targeting, onder de aandacht van de personen die precies binnen jouw doelgroep vallen.

Tijd voor een alternatief voor een evenwichtige advertentiemarkt

Het FD schrijft dat mediabedrijven zich zorgen maken over de macht van Google en Facebook op de digitale advertentiemarkt. Nederlandse mediabedrijven als Talpa, RTL, DPG en Mediahuis werken nu samen aan een sterk lokaal alternatief. Het doel: de strijd aangaan tegen de dominantie van Google en Facebook door een alternatief advertentieproduct te ontwikkelen.

Desalniettemin zorgen onderlinge concurrentie en technologische knelpunten er nu voor dat dit idee nog niet van de grond komt. Wat zijn op dit moment goede alternatieve advertentiekanalen die je in kunt zetten om jouw doelgroep te bereiken?

  1. Twitter
  2. YouTube
  3. Instagram
  4. Snapchat
  5. Pinterest

Benieuwd hoe je het bereik onder jouw doelgroep kunt vergroten op de bovenstaande kanalen? Onze marketing experts helpen je graag op weg! Meer weten? Neem contact met ons op voor meer informatie:

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.