Iedereen heeft het tegenwoordig over influencers. Het kan voor jou erg interessant zijn om je te koppelen aan een influencer, maar waar begin je?
Iedereen heeft het tegenwoordig over influencers. Het kan voor jou erg interessant zijn om je te koppelen aan een influencer, maar waar begin je? Het is belangrijk dat er een goede match is tussen jou en de influencer. Wanneer is die match er? En hoe kun je influencer marketing integreren in je huidige strategieën?
Belangrijk bij influencer marketing is dat je eindigt met nuttige analytics waarmee je het succes kunt meten. Er zijn in elke sector wel influencers te vinden, dus met de goede informatie, gedegen onderzoek en een duidelijke strategie, kan influencer marketing interessant zijn voor elk bedrijf.
Een goed voorbeeld hiervan is de ‘Edchup’. Heinz en Ed Sheeran lanceerden de ‘Edchup’ op Internationale Ketchup Dag. Via Instagram maakte de Ketchup fan Ed Sheeran de samenwerking wereldwijd bekend. Bekijk hier de video:
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.