SGNM
SGNM
Meld je aan

1-Daagse cursus Google Analytics 4 voor bouw & installatie

Creëer meer inzicht in je data en leer hoe jij je data kunt organiseren om op basis van deze data je website/campagnes te verbeteren en je marketingeuro's efficiënter in te zetten met onze eendaagse Google Analytics 4 cursus voor de bouw- en installatiesector. Als je serieus bezig bent met het optimaliseren van de marketing, is het belangrijk dat je weet hoe je de resultaten analyseert en gebruikt voor optimalisatie. Dit doe je met Google Analytics 4.

De training wordt bij ons op kantoor gegeven, dit is Meander 651 in Arnhem. De training wordt gegeven op 2 juli 2024 van 9:00 - 16:30 en is een ééndaagse training. De kosten zijn 295 euro, exclusief btw en inclusief volledig verzorgde lunch.

Meld je direct aan


De volgende onderwerpen komen in de cursus aan bod:

  • De basisprincipes van webanalytics: wat is het precies en waarom is het gebruik van webanalytics zo belangrijk, juist in de bouw- en installatiesector?
  • Wat is Google Analytics 4 (GA4) precies en wat zijn de belangrijkste verschillen met de vorige versie: Universal Analytics?
  • Hoe maak je stap voor stap een GA4 account aan en zorg je voor de juiste basisinstellingen en configuratie?
  • Hoe implementeer je de GA4 tracking code op je website?
  • Events en conversies instellen en tracken in GA4: waarom is dat belangrijk en hoe stel je ze in (Google Tag Manager)?
  • Wetgeving rondom consent en cookies: wat zijn de actualiteiten en hoe ga je hiermee om?
  • Wat zijn de mogelijkheden van het GA4 datadashboard en de rapportage-interface? Met een uitleg van de belangrijkste rapporten zoals gebruikersoverzicht, gebeurtenissen en doelen. En hoe breidt je rapportages uit met Looker Studio?
  • Enkele meer geavanceerde mogelijkheden kennen zoals aangepaste dimensies, metrische berekeningen en de integratie met andere Google producten zoals Google Ads.
  • Wat de toekomstige ontwikkelingen zijn in Google Analytics 4.

Na de training:

  • Ben je in staat om zelf een GA4 account aan te maken en optimaal in te stellen.
  • Heb je zicht op welke verdiepende vervolgmogelijkheden er zijn, waarmee je je webanalytics verder doorontwikkelt.
  • Ben je goed in staat om je online performance structureel te monitoren voor verdere doorontwikkeling van de marketing.

Schrijf je in

De training vindt plaats op dinsdag 2 juli in Arnhem
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.