Een kop verleidt iemand om te starten met lezen – of laat diegene juist afhaken. Lees hier hoe je een triggerende kopregel schrijft.
Welke titel triggert jou meer? 'Nederlanders gaven in het laatste kwartaal van 2019 steeds minder geld uit' of 'Alle Hollanders zijn gierig'? De kop is het belangrijkste onderdeel van een tekst. Een kop verleidt iemand om te starten met lezen - of laat diegene juist afhaken. In dit artikel geef ik een aantal tips hoe je een triggerende kopregel schrijft.
Zoals ik hierboven al aangaf, is een kopregel het eerste wat opvalt. Dit is dé binnenkomer. Daarnaast draagt een triggerende kopregel eraan bij dat je beter wordt onthouden als bedrijf/onderneming. Er zijn nog duizenden andere experts in jouw vakgebied die precies doen wat jij ook doet. Als mensen door hun mailbox, socialmediakanaal of Google resultaten scrollen, wil je dat ze stoppen bij jouw bericht. Hieronder benoem ik een aantal veelgemaakte fouten waardoor lezers al snel afhaken. Ik eindig het artikel met wat praktische tips waarmee jij unieke kopregels kunt schrijven die afwijken van die van de concurrent.
Hoe schrijf je dan wel een goede kopregel? Check de tips hieronder!
Heb je hulp nodig bij het schrijven van pakkende socialmediaberichten of SEO-teksten? Onze contentmarketeers helpen je graag! Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.