SGNM
SGNM
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
09/2022
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
09/2022
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Klantbinding: wat is het en waarom is het zo belangrijk?

Optimale klantbinding leidt tot lagere kosten en hogere winst. Dat klinkt goed, toch? Maar dat gaat niet vanzelf.

Optimale klantbinding leidt tot lagere kosten en hogere winst. Dat klinkt goed, toch? Maar dat gaat niet vanzelf. Volgens Salesforce heeft 64% van klanten verschillende contactmomenten met een bedrijf voordat zij iets kopen. Klanten communiceren en delen informatie via allerlei verschillende kanalen. Elk contactmoment, hoe kort ook, is waardevol. Dit lijkt een simpel gegeven, maar toch houden veel bedrijven hier geen rekening mee. Lees in dit artikel waarom klantbinding zo belangrijk is voor je bedrijf (én hoe je dit kunt versterken).

De waarde van klantbinding

Wat maakt klantbinding nu zo belangrijk? Je kunt toch altijd nieuwe klanten vinden? Klopt. Maar wist je dat de kans dat je iets aan een nieuwe potentiële klant verkoopt 5-20% is? Klinkt prima, maar de kans dat je iets aan een bestaande klant verkoopt is 60-70%. Nog belangrijker: Gartner Group beweert dat 80% van de inkomsten van je bedrijf komt van 20% van je bestaande klanten. Dit is wat klantbinding zo interessant maakt.

Bestaande klanten hebben (bij een positieve ervaring) al vertrouwen in je. Maar dat vertrouwen ontstaat niet zomaar. In een onderzoek van Salesforce geeft 66% van de respondenten aan waarschijnlijk over te stappen naar een ander bedrijf als ze als nummer en niet als individu worden behandeld. Dit is waar je tijd en moeite in investeert.

Tips voor klantbinding

Hoe doe je dit nu? Wij geven je een paar tips:

  • Leer je klanten kennen. Door te begrijpen wie jouw klanten zijn, begrijp je beter wat ze nodig hebben. Hierdoor bied je ze wat ze willen, wanneer ze dit willen.
  • Luister naar je klanten. Door simpelweg te vragen, te luisteren en te verbeteren laat je jouw klanten zien dat zij niet alleen een nummer zijn. Hun mening telt.
  • Loyaliteit is belangrijk. Klanten die vaker jouw producten of diensten kopen hebben vertrouwen in je bedrijf. Beloon deze loyaliteit met leuke acties.

Loyale klanten zijn medeverantwoordelijk voor het succes van je bedrijf. Wil jij inzetten op klantbinding? Maar kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Neem contact met ons op! We helpen je graag verder: www.sgnm.nl/contact

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.