Het zijn slechts vier woorden. Maar wel vier woorden die zo kernachtig samenvatten wat je nodig hebt voor goede (content)marketing, dat ik ze graag met je deel. Brevity, levity, clarity, charity. Met andere woorden: kort, licht, duidelijk en met een doel. Ze komen van Ted Sorensen, speechschrijver voor de Amerikaanse oud-president John F. Kennedy. Ontdek hoe ze werken!
Het zijn slechts vier woorden. Maar wel vier woorden die zo kernachtig samenvatten wat je nodig hebt voor goede (content)marketing, dat ik ze graag met je deel. Brevity, levity, clarity, charity. Met andere woorden: kort, licht, duidelijk en met een doel. Ze komen van Ted Sorensen, speechschrijver voor de Amerikaanse oud-president John F. Kennedy. Ontdek hoe ze werken!
Sorensen bedacht de formule in de context van toespraken, maar het werkt ook heel goed voor (content)marketing. Het bestaat uit de volgende vier onderdelen:
Die laatste uitspraak, “Tell stories that matter” komt van Jeremy Waite, Communications Designer bij IBM. Hij vertelde eerder deze week tijdens een webinar van The Marketing Meetup over deze formule van Sorensen. Bij deze formule horen ook nog vijf regels, eigenlijk vijf onderdelen van je tekst.
Welke dat zijn en hoe ze werken ontdek je op Waites website: https://jeremy.earth/2021/01/19/ask-not/
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.