SGNM
SGNM
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
12/2022
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
12/2022
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Pas jij deze geweldige formule voor (content)marketing al toe?

Het zijn slechts vier woorden. Maar wel vier woorden die zo kernachtig samenvatten wat je nodig hebt voor goede (content)marketing, dat ik ze graag met je deel. Brevity, levity, clarity, charity. Met andere woorden: kort, licht, duidelijk en met een doel. Ze komen van Ted Sorensen, speechschrijver voor de Amerikaanse oud-president John F. Kennedy. Ontdek hoe ze werken!

Het zijn slechts vier woorden. Maar wel vier woorden die zo kernachtig samenvatten wat je nodig hebt voor goede (content)marketing, dat ik ze graag met je deel. Brevity, levity, clarity, charity. Met andere woorden: kort, licht, duidelijk en met een doel. Ze komen van Ted Sorensen, speechschrijver voor de Amerikaanse oud-president John F. Kennedy. Ontdek hoe ze werken!

De formule uitgelegd

Sorensen bedacht de formule in de context van toespraken, maar het werkt ook heel goed voor (content)marketing. Het bestaat uit de volgende vier onderdelen:

  • Brevity. Hou het kort. Ik heb het al vaker gezegd: schrijven is schrappen. Kom snel tot de kern. Ik had voor dit artikel twee extra alinea’s geschreven, die zijn verdwenen tijdens de eindredactie. Ze waren 'wel leuk', maar te veel afleidend van de boodschap. Bedenk voor jezelf wat nu echt je boodschap is: wat is het belangrijkste dat je wilt overbrengen? Hou het daarbij als je met contentmarketing bezig bent.
  • Levity. Hou het licht. Neem jezelf niet te serieus. Je maakt content om het leven van je doelgroep beter te maken, niet ingewikkelder of zwaarder. Humor is een goede manier om je content lichter te maken.
  • Clarity. Wees duidelijk. Geen wollig taalgebruik, jargon terwijl je doelgroep daar niet mee bekend is, te veel lange zinnen… Hou heel goed je doelgroep voor ogen. In dit artikel vind je meer informatie over duidelijke taal.
  • Charity. Zorg dat je content maakt met een duidelijk, betekenisvol doel of een uitdaging die uiteindelijk bijdraagt aan verandering en vooruitgang. “Tell stories that matter”.

Die laatste uitspraak, “Tell stories that matter” komt van Jeremy Waite, Communications Designer bij IBM. Hij vertelde eerder deze week tijdens een webinar van The Marketing Meetup over deze formule van Sorensen. Bij deze formule horen ook nog vijf regels, eigenlijk vijf onderdelen van je tekst.

Welke dat zijn en hoe ze werken ontdek je op Waites website: https://jeremy.earth/2021/01/19/ask-not/

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.