SGNM
SGNM
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
12/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
12/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Eén van de grootste valkuilen van omnichannel marketing

Tegenwoordig maken de meeste bedrijven gebruik van omnichannel marketing. Lees hier tegen welk probleem veel retailers aanlopen en hoe je dat oplost.

Weet je nog, dat we vroeger een aanbieding in de folder zagen en vervolgens naar de winkel gingen? Die tijd ligt inmiddels alweer ver achter ons. Tegenwoordig maken klanten gebruik van diverse online en offline kanalen om te converteren. Omnichannel marketing speelt hier slim op in. Lees in dit artikel wat één van de grootste valkuilen van omnichannel marketing voor retailers is (en hoe je die aanpakt).

Bij omnichannel marketing staat de klantbeleving via alle beschikbare kanalen centraal, zowel offline als online. De moderne consument kiest namelijk niet voor een kanaal, maar voor een bepaald merk of bedrijf. Het kanaal is hieraan ondergeschikt. Het is afhankelijk van de klant wat op dat moment voor hem of haar het best uitkomt. Dit betekent dat alle kanalen goed op elkaar afgestemd moeten worden en er een structuur binnen de organisatie moet komen om hiermee om te gaan.

Het ontbreken van organisatie-structuur rondom de kanalen

Bij veel retailers is het een uitdaging om structuur te krijgen in alle kanalen die worden gebruikt. Vaak is er een marketingafdeling aanwezig voor de traditionele offline kanalen zoals print en tv, maar is er ook een marketingafdeling die zich focust op online verkopen via bijvoorbeeld Google Ads en socialmediatools. Een nadeel van deze aanpak is dat er soms weinig (of überhaupt geen) afstemming plaatsvindt tussen de afdelingen. Hierdoor vindt er dus ook geen afstemming tussen de kanalen plaats, waardoor een hoop conversies worden misgelopen. Houd daarom rekening met typische omnichannel-vragen zoals:

'Hoe kunnen online inspanningen leiden tot offline verkoop?'

Om een organisatie zo in te richten dat traditionele en online marketing op elkaar wordt afgestemd, is het belangrijk dat er één gemeenschappelijke doelstelling ontstaat. Zo werken de verschillende afdelingen naar dezelfde resultaten toe. Wat is het centrale klantbeeld binnen jullie organisatie?

                               

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.