SGNM
SGNM
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
04/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
04/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Op deze manier kun jij je digitale marketingstrategie in onzekere tijden versterken

Benieuwd hoe jij je digitale marketingstrategie in deze onzekere tijden kunt versterken? Lees het hier in ons nieuwe artikel.

Doordat mensen meer op afstand zijn gaan werken en meer tijd thuis doorbrengen, zullen ze ook meer tijd thuis op hun schermen doorbrengen. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om je merk effectief te positioneren tijdens de crisis. Nu is de tijd om blijvende verbeteringen te creëren die een positieve impact hebben op jouw doelgroep. Met de onderstaande tips versterk je je digitale marketinginspanningen in deze periode.

Communiceer met empathie

Sommige adverteerders worstelen met hoe ze in moeilijke tijden moeten reageren. Hoewel je misschien denkt dat het makkelijker is om helemaal niets te zeggen, kan dit ertoe leiden dat je merk de kans verliest om een ​​waardevolle partner te worden om consumenten door deze moeilijkheden heen te helpen.

Gevoeligheid hebben en de zorgen van je doelgroep herkennen is het meest essentiële aspect van communiceren in tijden van onzekerheid. Als je de impact helemaal niet erkent, ontbreekt niet alleen positieve verandering, maar het kan ook nog eens een negatieve impact hebben op je merk. Zorg ervoor dat je digitale marketingstrategieën maakt die empathie en doordacht ontwikkelde inhoud weerspiegelen. Deel specifiek relevante bronnen met je publiek en leg uit hoe je gedurende deze tijd de gemeenschap (en niet alleen je eigen bedrijf) blijft ondersteunen.

Deel inhoud waar je publiek zich verbonden mee voelt

Consumenten trekken eerder naar producten of diensten waarmee ze mee vertrouwd zijn. Zelfs in onzekere tijden is het nog steeds verstandig om een ​​marketingbudget te definiëren en te gebruiken om hoogwaardige, deelbare content te maken. Dit dient als een onmiddellijke investering in langetermijnrendementen, zelfs nadat het consumentengedrag terugkeert naar normale tarieven. Als het ontwikkelen van nieuwe inhoud moeilijk is, kijk dan eens naar eerder ontwikkelde inhoud om deze opnieuw te gebruiken en te delen.

Merken kunnen deze tijd ook gebruiken om te experimenteren met strategieën, om nieuwe inhoud te ontwikkelen en te kijken wat voor hen het beste werkt. Reageer op het moment dat er nieuwe benaderingen worden geïntroduceerd en maak snel een draai bij het bepalen van beste praktijken. Met een betrokken publiek kunnen merken nieuwe technieken beter uitproberen en de manier waarop ze in contact komen met klanten verbeteren.

Benieuwd naar de rest van het artikel? Lees hem hier:

How to strengthen your digital marketing strategy during uncertain times - Ad Age

                               

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.