Daar heb je weer zo'n term, de martech stack. Eentje die je eerst even moet googelen voordat je weet wat het inhoudt. Hoef je nu niet te doen hoor, ik leg het je uit.
Daar heb je weer zo'n term, de martech stack. Eentje die je eerst even moet googelen voordat je weet wat het inhoudt. Hoef je nu niet te doen hoor, ik leg het je uit. Kort gezegd helpt het jou alle tools en technologieën die je gebruikt zo effectief mogelijk in te zetten.
Begrijp je het al? Best belangrijk, aangezien bijna 30% van het marketingbudget tegenwoordig aan deze technologieën besteed wordt!
De martech stack is een set van tools en technologieën die je gebruikt om relaties op te bouwen met gebruikers in de verschillende fases van de customer journey. Bijvoorbeeld via Analytics, je CMS, CRM, Google Ads, etc. Maar dan stacked in een logisch en functioneel format.
Nu is het niet zo dat alle tools die je gebruikt op zichzelf niet goed zijn, maar door je martech stack goed op te bouwen vergroot je de effectiviteit van die tools en dus de effectiviteit van je marketinginspanningen. Hoe effectiever jij de tools inzet, hoe beter je klant geholpen wordt (hogere user experience), hoe effectiever jij kunt werken en hoe meer je uiteindelijk zal verkopen.
Allereerst, onderschat het niet! Er zijn in de basis zes stappen die je doorloopt voordat je jouw martech stack kunt implementeren. Zes stappen klinkt niet als veel, maar om deze stappen echt goed uit te voeren is het belangrijk dat je niet "even snel" door de stappen heen loopt. Zorg dus dat je de tijd en rust hebt om een start te maken aan het opstellen van jouw martech stack. De stappen die je neemt zijn:
Een uitgebreidere uitleg van bovengenoemde stappen, inclusief templates om in te werken, kun je hier vinden: https://bit.ly/2qKc6VB
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.