SGNM
SGNM
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
04/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
04/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Mobile marketing: sms'en verbetert je omnichannel communicatie

Wist je dat er in 2017 wereldwijd 3,67 miljard smartphones in gebruik waren? In Nederland in 2018 gebruikte bijna 80% van de inwoners zijn of haar mobiel op een dagelijkse basis. Heb jij al een strategie ingezet waarbij mobile marketing is betrokken?

Wist je dat er in 2017 wereldwijd 3,67 miljard smartphones in gebruik waren? In Nederland in 2018 gebruikte bijna 80% van de mensen dagelijks een mobiele telefoon. Heb jij al een strategie ingezet waarbij mobile marketing is betrokken? Hieronder noem ik twee manieren waarop retailers sms-berichten kunnen opnemen in hun omnichannel-strategie.

Click & collect service

Bij een click & collect service bestel je je product online en ga je het vervolgens offline afhalen. Dit is een goed voorbeeld van hoe sommige retailers hun klanten een omnichannel-ervaring aanbieden. Het heeft retailers ook geholpen om de verkoop te verhogen, aangezien shoppers extra aankopen in de winkel deden wanneer ze de items gingen ophalen (Bron: Cybertil). Hoe werkt de click & collect service? Zodra een koper een product online bestelt en ervoor kiest om dit af te halen in de winkel, krijgt hij of zij een sms met afhaal- en bestelinformatie. Op deze manier combineer je web, sms én je fysieke winkel.

'Voltooi uw aankoop' sms-reminder

Sinds de introductie van online winkelen worden retailers geconfronteerd met een veelvoorkomend probleem: het verlaten van de winkelwagen. Het verlaten van de winkelwagen kan te wijten zijn aan onverwachte kosten, technische problemen of 'digitaal etalageshoppen', waarbij men alleen maar door het internet zit te browsen zonder de intentie om iets te kopen. Het opnemen van sms in je omnichannel-strategie kan een oplossing zijn. Het sturen van een sms-herinnering met ‘Voltooi je aankoop’ of ‘Ben je iets in je winkelmandje vergeten?’ met een link om te klikken, zal klanten terugleiden naar de webshop of de mobiele app. Herinneringsmeldingen zijn niets nieuws, aangezien sommige retailers dit al via e-mail aanbieden, maar slechts weinigen gebruiken het sms-kanaal. Een sms zal daarentegen sneller worden geopend en gelezen, de gemiddelde sms open rate is 98% (Bron: Tyntec). Dit leidt er hopelijk toe dat de aankoop wordt voltooid.

Bron artikel: MobileMarketing

                               

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.