SGNM
SGNM
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
02/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
02/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Contentmarketing: hoe meer, hoe beter?

Contentmarketing: hoe meer, hoe beter? Contentmarketing is een langetermijnoefening. Hoe voorkom je nu dat je geen inspiratie meer hebt en dat je je af gaat vragen of het beter is om iets te maken dan niets? Ook als dat de kwaliteit van je content niet ten goede komt. In dit artikel vind je tips voor hoe je de kwaliteit van je contentmarketing altijd zo hoog mogelijk houdt.

“More content isn’t better. It’s just more.” Deze uitspraak viel me direct op toen ik op uxplanet.org een artikel las over contentstrategie voor start-ups. Zeker omdat ik net daarvoor op customerthink.com een artikel had gelezen over kwaliteit versus kwantiteit met betrekking tot contentmarketing. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit, maar hoe zorg je ervoor dat je content op niveau blijft en dat je die kwaliteit kunt waarborgen?

Als je net begint met het maken van content, heb je vaak nog wel veel inspiratie. Na verloop van tijd weet je misschien niet meer zo goed waar je over moet schrijven. Maar help, een week niets posten kan toch niet? Beter iets dan niets? Nee! Als je content maakt waar jouw doelgroep geen behoefte aan heeft, geen interesse in heeft of die totaal niet aansluit bij wat je eerder hebt gedaan, kun je beter niets doen.

Wek de interesse van je lezer

Goede contentmarketing betekent echt niet dat je twee, drie keer per week een uitgebreid artikel moet schrijven. Simpel en duidelijk is ook goed. De schrijver van het artikel op customerthink.com haalt de Franse filosoof Voltaire aan: “The secret of being a bore is to tell everything” ("Le secret d’ennuyer est celui de tout dire", zoals Voltaire dat zelf zal hebben gezegd). Je hoeft niet altijd alles te vertellen en volledig te zijn: soms is slechts een tipje van de sluier oplichten al genoeg om de interesse van je lezer te wekken. Zo maak je kwalitatieve content, zonder dat het je heel veel tijd of moeite kost.

Gebruik een contentmarketingstrategie

Contentmarketing is een langetermijnoefening. Hoe voorkom je nu dat je uiteindelijk toch op het punt belandt dat je je afvraagt of iets beter is dan niets? Door een goede contentmarketingstrategie neer te zetten. Daarmee zorg je ervoor dat alle content die je maakt, aansluit bij je langetermijndoel. Met dat doel voor ogen kun je veel makkelijker zien of je content kwalitatief is. Ook een contentkalender kan je helpen: zo plan je jouw sterke content en zit je nooit zonder. Meer over zo’n kalender en andere tips om geïnspireerd te blijven vind je ook in mijn vorige blog: https://sgnm.nl/artikelen/contentmarketing-zo-blijf-je-geinspireerd/

                               

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.