Mensen verwachten hun online aankopen duurzamer te kunnen laten bezorgen. Waarom zou je hier als bedrijf in meegaan en welke duurzame opties zijn er al?
In een tijd waarin het duurzaamheids-topic steeds hoger op onze agenda komt te staan, verwachten consumenten steeds meer van een bedrijf. Zo ook de optie om hun online aankopen duurzamer te kunnen laten bezorgen. Waarom zou je hier als bedrijf in meegaan en welke duurzame opties zijn er al?
Op dit moment verkiest 67% (Capterra) nog voor een goedkope bezorging, toch wordt de duurzame optie steeds belangrijker. Je moet als bedrijf nadenken over jouw footprint en bewuste opties aanbieden aan je klanten.Online winkels zoals Bol.com en Coolblue hebben al een duidelijk statement gemaakt.
Naast webshops maakt de vervoerder PostNL ook duurzame keuzes. Waar ze in het verleden meerdere bezorgpogingen deden voordat ze het pakket bij een verzamelpunt brachten doen ze dit tegenwoordig al na 1 bezorgpoging om de uitstoot van CO2 te beperken.
Is jouw bedrijf al een paperless office, of werken uw werknemers vaak vanuit huis? Welke duurzame opties passen het best bij jouw organisatie?
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.