SGNM
SGNM
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
10/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
10/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Hoe bozer we zijn, hoe goedkoper het wordt

Op woensdag 9 oktober was ik aanwezig bij de World AI Summit. Het was ontzettend inspirerend om te horen en zien hoe andere organisaties in de wereld bezig zijn met AI en hoe het op dit moment al wordt toegepast. Een van de voorbeelden die mij als marketing liefhebber goed is bijgebleven is ‘the Hungerithm’ van Mars.

Op woensdag 9 oktober was ik aanwezig bij de World AI Summit. Het was ontzettend inspirerend om te horen en zien hoe andere organisaties in de wereld bezig zijn met AI en hoe het op dit moment al wordt toegepast. Een van de voorbeelden die mij als marketing liefhebber goed is bijgebleven is ‘the Hungerithm’ van Mars. Dit is wat mij betreft een geniaal voorbeeld hoe AI nu al toe te passen is binnen de marketing.

Het internet staat, zeker bij politieke schandalen of andere actuele zaken die veel emotie oproepen, vol met negatief sentiment. Mensen zenden hun ongezouten mening, soms zonder na te denken, zo het internet op. Het kanaal Twitter is een goede graadmeter voor negatief sentiment en daar heeft Mars gebruik van gemaakt.

Wie kent hem niet, de slogan van Snickers: ‘You're not you when your hungry’. Dit gaat in op het ‘Hangry’ fenomeen waarbij mensen wanneer ze honger hebben toch anders reageren in een bepaalde situatie. Heel herkenbaar, zeker als je de negatieve comments op internet soms leest. Daarom bedacht Mars het ‘Hungerithm’. Dit houdt in dat een AI het sentiment online meet en dit koppelde aan de prijs van een Snicker. Dus hoe negatiever een sentiment, hoe goedkoper een Snicker werd want ‘you're not you when your hungry’.

Bekijk de video:

Als je het mij vraagt is dit een zeer goede toepassing van AI in een marketingstrategie. Heb jij als marketeer al nagedacht over de mogelijkheden van AI in jouw campagnes?

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.