SGNM
SGNM
Door
Sten Knaven
Director Sales & Marketing
Geplaatst op
03/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Sten Knaven
Director Sales & Marketing
Geplaatst op
03/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

5 tips om je doelgroep te binden via content

Hoe weet je nu of je interessante content schrijft waar je doelgroep wat aan heeft? Je leest het hier.

Tegenwoordig is een goede contentstrategie om je doelgroep aan te spreken niet meer weg te denken. Iedere doelgroep is anders en vraagt dus om een bepaalde aanpak in content-uiting. Hoe weet je nu of je interessante content schrijft waar je doelgroep wat aan heeft? Je wilt natuurlijk dat de klant zich op een bepaalde manier kan verbinden met jouw product of dienst!

TemplateToaster benoemt het belang van het creëren van betrokkenheid onder je doelgroep via content. Allereerst worden er in het artikel 10 manieren genoemd hoe je de juiste doelgroep kunt achterhalen. Vervolgens worden er 4 tips gegeven om je doelgroep te binden met content. Zelf heb ik hier nog een extra tip aan toegevoegd. In mijn ogen is visuele content, denk aan beeldmateriaal, even belangrijk als geschreven content. Hoe zorg je er nu voor dat je interesse wekt bij je doelgroep?

Op nummer één in onderstaand lijstje staat voor mij een belangrijke tip: iets wat vaak als vanzelfsprekend wordt beschouwd, maar zeker niet altijd wordt toegepast. Vaak zie je namelijk dat bedrijven onbewust veel content zenden over wie ze zelf zijn, in plaats van dat ze zich richten op de klant.

  1. Zet de klant centraal

‘Laat de content draaien om je publiek en zet de klant centraal’. Het lijkt zo eenvoudig om te schrijven vanuit de klant en niet het bedrijf zelf. Vaak zie je echter dat bedrijven graag naar buiten willen brengen hoe gespecialiseerd en goed ze zijn in plaats van te denken in klantwensen. Waar heeft mijn doelgroep behoefte aan? Biedt mijn product of dienst de oplossing voor mijn klant?

  1. Benoem de voordelen

Zet de klantbehoefte centraal en laat zien wat de voordelen zijn voor de klant.

  1. Urgentie kan helpen

Door het laten zien van schaarste in aanschaf met een beperkte voorraad of tijd, kan een doelgroep getriggerd worden. Dat het laten zien van urgentie bij producten kan helpen, heeft te maken met de "fear of missing out". Mensen willen niet het gevoel hebben dat ze iets moois mislopen.

  1. Gebruik een Call to Action

Aan het einde van je tekst dient een heldere CTA te staan. Je doelgroep moet hier in één oogopslag zien wat er van ze wordt verwacht. Gaat het om een offerteaanvraag of het downloaden van een brochure?

  1. Last but not least | Visuele content

Het binden van je doelgroep op tekstueel gebied is ontzettend belangrijk. Gebruik de juiste tone of voice en zet de klant centraal. Maar natuurlijk is beeld hierin net zo belangrijk! Visuele content wordt bijvoorbeeld sneller opgenomen en je kunt met beelden het gevoel dat je in de tekst wilt overbrengen aanzienlijk versterken.

Volg de 5 tips en weet je doelgroep te binden met unieke content.

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.