SGNM
SGNM
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
09/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
09/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Wat bloedende nekken met contentmarketing te maken hebben

‘Verkoop aan de bloedende nekken.’ Aan de wat? Toen ik vanochtend mijn mailbox opende, las ik dit (in het Engels) als onderwerpregel van een nieuwsbrief van Stefan Georgi, een zeer succesvolle copywriter.

‘Verkoop aan de bloedende nekken.’ Aan de wat? Toen ik vanochtend mijn mailbox opende, las ik dit (in het Engels) als onderwerpregel van een nieuwsbrief van Stefan Georgi, een zeer succesvolle copywriter. Natuurlijk was ik dus direct geïnteresseerd, maar ook een beetje in verwarring. Zeker toen de e-mail begon met een verhaal over dat Georgi vanochtend wakker was geworden met erge rugpijn. Wat moest ik met die informatie? Heel veel, zo bleek toen ik verder las. Het ‘Bleeding neck’-principe is een superhandige tip voor copywriters. Ik leg je uit hoe het zit.

Als je de Eerste Hulp binnenstapt, geef je eerst je klachten aan bij de receptie en moet je vervolgens normaal gesproken (even) wachten totdat je aan de beurt bent. Kom je binnen met een heftig bloedende schotwond in je nek, dan mag je voor, alle mensen met minder dringende klachten moeten langer wachten. Iemand met een ‘bloedende nek’ is iemand met een akelig gevoel van urgentie, een probleem dat direct moet worden opgelost. Als jouw product of dienst daarop inspeelt, valt er veel geld te verdienen, volgens Georgi.

“De persoon die bij jou koopt, is meestal degene die zich net heeft gerealiseerd dat hij niet verder kan op de manier waarop het nu gaat”, stelt Georgi. En dat is dan precies waar je op moet inspelen met je content. Vooral de inleiding en de kop van je content zijn daarbij erg belangrijk. Als je direct de aandacht trekt, omdat je de lezer het gevoel geeft dat je mogelijk een oplossing hebt voor zijn dringende probleem, trek je hem je tekst in. In die tekst speel je vervolgens in op de pijnpunten, waarin de lezer zich herkent. “Totdat je ze in een staat van urgentie hebt gekregen waarin ze het gevoel hebben dat ze vandaag moeten veranderen.” En dat veranderen krijgen ze voor elkaar met jouw product of dienst natuurlijk.

Vraag je bij elk stuk content dat je maakt af: wat is het probleem van mijn doelgroep? En zet daarop in. Wees de chirurg die de bloedende nek weer geneest. Het klinkt misschien een beetje griezelig, maar het Bleeding neck-principe is heel handig!

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.