SGNM
SGNM
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
05/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
05/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Verbeter je SEO in minder dan een uur met deze tips

Bij SEO pas je de inhoud van jouw website zo aan dat deze bovenaan de zoekresultaten in Google verschijnt. Met een goede SEO-strategie zorg je ervoor dat je publiek contact met je opneemt na het actief zoeken en vinden van jouw dienst. Lees hier een aantal quick-wins voor SEO-optimalisatie.

Bij SEO pas je de inhoud van jouw website zo aan dat deze bovenaan de zoekresultaten in Google verschijnt. Met een goede SEO-strategie zorg je ervoor dat je publiek contact met je opneemt na het actief zoeken en vinden van jouw dienst. Recent las ik een artikel waarin 5 tips werden gegeven om de SEO van je website in minder dan een uur te verbeteren. Lees hieronder een aantal quick-wins voor SEO-optimalisatie.

Verbeter je title-tags

Het is geen verrassing dat zoekwoorden een grote rol spelen in elke SEO-strategie, vooral je title-tags. Title-tags worden weergegeven op pagina's met zoekresultaten van zoekmachines als een aanklikbare kop en dienen ook om de relevantie van de webpagina in de zoekresultaten van gebruikers aan te geven.

De SEO-regels van Google veranderen voortdurend, dus als je een vrij uur hebt, waarom zou je er dan niet voor zorgen dat je title-tags in overeenstemming zijn met de beste SEO-praktijken van vandaag? Volg je onderstaande title-tagformule, dan begin je goed:Title tag = '[SEO target keyword] + beschrijvende zin | [branded keyword]'Houd er hierbij rekening mee dat de tekst van de titel niet te lang is, anders wordt deze afgesneden in de zoekresultaten. Probeer het zoekwoord waarop je gevonden wil worden vooraan te plaatsen, het liefst helemaal vooraan de zin.

Voeg interne links toe en weergeef relevante pagina's

Om bezoekers op je website te houden, is het belangrijk om relevante pagina's weer te geven en te linken naar andere blogposts in je artikel. Op deze manier kunnen consumenten op een andere bestemmingspagina van je site klikken voor meer informatie, in plaats van ergens anders te zoeken. Dit zorgt er in wezen voor dat hun interesse niet naar sites van concurrentie gaat maar binnen jouw website blijft. Google kan de relatie tussen verschillende berichten bepalen om te bepalen welke pagina's op je site vergelijkbare onderwerpen behandelen. Als je een uur over hebt, voeg dan hyperlinks toe in je artikelen die gebruikers naar je andere blogposts leiden.Benieuwd naar de andere tips uit het artikel? Lees ze hier: AME info - 5 ways to improve your SEO in under an hour

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij de SEO-optimalisatie van jouw content? Wij helpen je graag verder! Neem contact met ons op en start direct met het genereren van meer verkeer naar jouw website.

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.