SGNM
SGNM
Door
Sten Knaven
Director Sales & Marketing
Geplaatst op
09/2021
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Sten Knaven
Director Sales & Marketing
Geplaatst op
09/2021
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Omnichannel voor b2b: waarom moet je daar nu mee starten?

Professionals zijn in hun privéleven al gewend aan een b2c omnichannel ervaring: online winkelen was nog nooit zo gemakkelijk. Ook verwachten ze eenzelfde naadloze en consistente omnichannel b2b ervaring.

Professionals zijn in hun privéleven al gewend aan een b2c omnichannel ervaring: online winkelen was nog nooit zo gemakkelijk. Ook verwachten ze eenzelfde naadloze en consistente omnichannel b2b ervaring. De onmiskenbare waarheid is dat hoe langer je wacht om jouw klanten een omnichannel ervaring in hun professionele leven te bieden, hoe groter het risico wordt dat je ze verliest aan concurrenten die al wel een omnichannel strategie hebben. Kortom: ben je nog niet aan de slag met omnichannel, dan wordt het tijd. Dit geldt vooral nu, om een ​​paar redenen:

Een krachtige omnichannel b2b strategie versterkt:

Jouw merk
Kopers verbinden zich met een merk op basis van vertrouwen, niet op de kanalen die ze kiezen. Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die uitblinken in een omnichannel strategie gemiddeld 89% van hun klanten behouden, vergeleken met een gemiddeld retentiepercentage van 33%.

De loyaliteit van jouw klanten
Kopers die worden blootgesteld aan omnichannel strategieën zijn waarschijnlijk actievere, loyalere en meer bestedende klanten. In een onderzoek van Accenture zei 75% van de b2b-kopers dat ze opnieuw bij hetzelfde bedrijf zouden kopen als ze goede omnichannel mogelijkheden hebben. Bedrijven die een goede b2b omnichannel strategie volgen wekken vertrouwen, doordat jouw klant in elk kanaal en op elk apparaat dezelfde informatie te zien krijgt. In een duidelijke herkenbare tone of voice. Een omnichannel strategie zorgt voor een naadloze, gepersonaliseerde én consistente merkbeleving. Met dat vertrouwen komt klantenloyaliteit.

De b2b-customer journey is complex

Een derde van b2b-kopers koopt 90% van al hun professionele aankopen online. Doordat alles gedigitaliseerd is, zijn er steeds meer kanalen betrokken bij één enkele aankoop. Drie kwart van de respondenten van het onderzoek van Accenture gaf aan dat het belangrijk of zeer belangrijk was om productinformatie via verschillende kanalen op te zoeken bij b2b-aankopen. Of jouw klant nu op de computer op werk zit, op zijn mobiel in de trein zit of op locatie is, de informatie moet consistent zijn. Een omnichannel b2b strategie zorgt voor zo’n klantervaring.

Ben jij er ook van overtuigd dat omnichannel de toekomst is? SGNM helpt je hier graag bij! Download hieronder ons gratis omnichannel magazine en kom erachter hoe je in 5 stappen een omnichannel strategie opzet. Wacht niet langer en start nu met een omnichannel b2b strategie!

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.