SGNM
SGNM
Door
Brian Amatdjais
Data & Automation Developer
Geplaatst op
11/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Brian Amatdjais
Data & Automation Developer
Geplaatst op
11/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Marketplaces zetten customer journey op zijn kop

Waar Google twee jaar geleden nog dé plek was waar men de overwegingsfase doorbracht, zijn het vandaag de dag de marketplaces die steeds dominanter worden binnen deze fase van de online customer journey. Wereldwijd vindt al vijftig proces van alle online bestellingen plaats via een marketplace en ook in Nederland neemt de populariteit van de marketplaces sterk toe. Zo blijkt uit onderzoek onder 2.000 Nederlandse online-shoppers dat driekwart van de Nederlanders zijn/haar zoektocht naar het juiste product start op een marketplace.

Dat ontwikkelingen zich online, in een razend tempo, opvolgen is geen nieuws. Ook het bestaan én de gigantische groei van online marketplaces is geen nieuws. Wat wel nieuws is, is dat de customer journey van de Nederlandse online-shopper drastisch aan het veranderen is.

Waar Google twee jaar geleden nog dé plek was waar men de overwegingsfase doorbracht,  zijn het vandaag de dag de marketplaces die steeds dominanter worden binnen deze fase van de online customer journey.

Wereldwijd vindt al vijftig procent van alle online bestellingen plaats via een marketplace en ook in Nederland neemt de populariteit van de marketplaces sterk toe. Zo blijkt uit onderzoek onder 2.000 Nederlandse online-shoppers dat driekwart van de Nederlanders zijn/haar zoektocht naar het juiste product start op een marketplace. Met de aankondiging van Amazon dat zij in Q1 van 2020 gaan verkopen via hun Nederlandse site, is het zeer aannemelijk dat de marketplaces in Nederland nog dominanter gaan worden binnen de customer journey.

De online klantreis van de Nederlandse gebruiker is aan het veranderen. Nederlandse bedrijven dienen dus hun aanpak ook te veranderen. Waar tal van bedrijven zich nu nog focussen op SEO en SEA wordt het in 2020 tijd om serieus na te gaan denken over MZO - Marketplace Zoekmachine-Optimalisatie.

Meer lezen over de toenemende populariteit van Marketplaces in Nederland? Lees het artikel via: https://bit.ly/2OErMl5

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.