SGNM
SGNM
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
12/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
12/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Maak impact door emotie in B2B-marketing

95% van de aankoopbeslissingen vindt plaats in het onderbewustzijn. Het is daarom dus belangrijk om in B2B-marketing gebruik te maken van emotie.

Het is belangrijk om in B2B-marketing gebruik te maken van emotie. Niet alleen om direct een emotionele reactie op te roepen, maar juist voor het verkrijgen van vertrouwen en het opbouwen van een relatie. Twee aspecten die in de B2B-sector erg belangrijk zijn. Wees je als B2B-marketeer bewust van het feit dat 95% van de aankoopbeslissingen plaatsvindt in het onderbewustzijn. (Bron: Harvard) Emoties spelen dus een grote rol in het beslissingsproces.

Hoe goed ken jij je doelgroep?

Wil je weten wat je doelgroep belangrijk vindt? Dan is het verstandig om ze goed te leren kennen. De beste manier om verschillende ‘types’ te definiëren is door buyer-persona op te stellen. Door de behoeften, verwachtingen en angsten te identificeren krijg je beter inzicht in hoe je product of dienst hen helpt. Door buyer-persona te formuleren kun je echt in de huid van je doelgroep kruipen en hun emotionele perspectief begrijpen. Een buyer-persona stel je op aan de hand van kwalitatief en kwantitatief doelgroeponderzoek.

Hoe speel je in op emoties?

Een advertentie die alleen je product of dienst uitdraagt, roept niet heel veel emotie op. Je uitingen moeten gericht zijn op de impact ervan. Vraag je dus altijd af: wat heeft mijn doelgroep hieraan?

Alleen een feitelijke opsomming van de voordelen is daarbij niet voldoende. Geef beeldende voorbeelden waarin de voordelen naar voren komen. Maak hierbij gebruik van voorbeelden die passen bij de positionering van je organisatie.

Meer dan een mooie visie

Het is belangrijk om emotie in marketing niet alleen te gebruiken om de omzet te verhogen. Het is een kans om enthousiaste ambassadeurs voor je organisatie te creëren. Door invloed uit te oefenen op emotie kun je met je product of dienst namelijk ‘echt’ impact hebben op het leven van je klanten.

Wanneer je twijfelt over de inhoud van je marketinguitingen is het dus belangrijk om de emoties als leidraad te gebruiken.Bron: business2community.com

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.