We leven in een wereld waarin (COVID-2019) het coronavirus ons in de macht houdt. De communicatielijnen verlopen veelal digitaal. Er ontstaan andere wensen en behoeften vanuit je publiek. Maar, bestaan er ook kansen als het gaat om het bereiken van je publiek?
We leven in een wereld waarin (COVID-2019) het coronavirus ons in de macht houdt. Met ongekende economische gevolgen, werken we massaal thuis waar dit mogelijk is. De communicatielijnen verlopen veelal digitaal. Er ontstaan andere wensen en behoeften vanuit je publiek. Maar, bestaan er ook kansen als het gaat om het bereiken van je publiek?
Waar we in deze tijden rekening moeten houden met belangrijke voorzorgsmaatregelen voor het coronavirus, liggen er op het gebied van communicatie ook kansen. Onlangs las ik een interessant artikel die de impact en kansen benadrukt vanuit het perspectief van ondernemers en marketeers tijdens de coronacrisis. Ondanks de impact die de ondernemers ervaren tijdens de coronacrisis blijven ondernemers denken in mogelijkheden. Begrip en saamhorigheid spelen nu een belangrijke rol bij beslissingen en creatieve ideeën.
Juist nu is het belangrijk om te kijken naar je dienst of product. Omdat we in deze samenleving momenteel gebonden zijn aan een digitale wereld, is het goed om te kijken waar je online staat. Gebruik je al de juiste kanalen om te communiceren met je publiek? Nu we massaal aan huis gebonden zijn, wordt social media veel gebruikt. Speel in op de behoefte van jouw publiek.
Ligt het werk nu tijdelijk stil of weet je niet waar je moet beginnen? Neem de tijd voor optimalisatie van je content. Grote kans dat je publiek nu meer tijd heeft om de boodschap te lezen. De communicatielijnen zijn nu weliswaar veranderd, maar bieden nieuwe mogelijkheden om je publiek te bereiken. Ontdek meer creatieve mogelijkheden voor je bedrijf in tijden van corona.
Bron: Emerce
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.