SGNM
SGNM
Door
Sten Knaven
Director Sales & Marketing
Geplaatst op
04/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Sten Knaven
Director Sales & Marketing
Geplaatst op
04/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Dé trend van 2020: bereik je doelgroep met interne influencers

De trend van 2020: maak gebruik van interne influencers om jouw doelgroep te bereiken. Wees authentiek en consistent. Lees hier meer over de laatste trend.

We leven in een wereld waarin sociale media een belangrijke rol spelen. Samenwerken met influencers is dan ook niets nieuws. Forbes geeft zelfs 10 voordelen van het werken met (micro)influencers. De meest belangrijke voordelen van een samenwerking met (micro)influencers zijn: kwaliteit boven kwantiteit, authenticiteit waarborgen, unieke ROI, betekenisvolle resultaten en het creëren van een groot bereik in een niche met volgers. Maar, hoe zit het eigenlijk met interne influencers?

Opmars van interne influencers in 2020: hoe ziet deze trend eruit?

Onder interne influencers vallen de medewerkers uit het eigen bedrijf. Natuurlijk werken er verschillende typen medewerkers binnen een bedrijf, iedereen is uniek. Hoe bereik je jouw doelgroep met interne influencers? Het zal je vast niet zijn ontgaan dat externe influencers vaak veel geld kosten en vragen om een hoop tijd en energie om je bedrijf echt te leren kennen. Een interne influencer kent het bedrijf door en door en kan dus goed inspelen op de vraag van de klant.

3 belangrijke kenmerken van een interne influencer

Onlangs las ik een interessant artikel over de opmars van interne influencers in 2020, waarin de medewerkers in verschillende categorieën worden verdeeld. Eén ervan, de ‘Trouwe fan’, is de medewerker die je het best kunt inzetten voor het promoten van jouw product of dienst onder de doelgroep. In het artikel staan 3 belangrijke kenmerken genoemd waar een goede interne influencer aan moet voldoen, namelijk:

  • Geloofwaardigheid
  • Trots
  • Overtuiging

Zelf ben ik van mening dat consistentie voor het bereiken van je doelgroep met interne influencers ook erg belangrijk is. Als een interne influencer voldoet aan de 3 kenmerken, betekent dit niet automatisch dat iemand ook voor ieder product of dienst geschikt is. De huisstijl van je bedrijf moet gewaarborgd blijven bij de uiting in contentcreatie door de interne influencer. Wees consistent in het gebruik van interne influencers en de diverse kanalen waar je de interne influencers voor inzet. Op deze manier straal je als bedrijf met de interne influencers authenticiteit uit.

Maak jij al gebruik van interne influencers om je doelgroep te bereiken? Lees het hele artikel van "Interne influencers in opmars: #internfluencer" op Frankwatching.

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.