SGNM
SGNM
Door
Brian Amatdjais
Data & Automation Developer
Geplaatst op
02/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Brian Amatdjais
Data & Automation Developer
Geplaatst op
02/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Customerdata gebruiken voor een persoonlijke customer journey

Je winkelervaring en inhoud perfect afstemmen op de individuele behoeften van jouw eindklanten is vandaag de dag een van de belangrijkste doelen voor online marketeers. Geen enkele klant is hetzelfde. Waarom dan wel aan elke klant dezelfde webpagina of productpagina tonen? Dit kan anders!

Je winkelervaring en inhoud perfect afstemmen op de individuele behoeften van jouw eindklanten is vandaag de dag een van de belangrijkste doelen voor online marketeers. Geen enkele klant is hetzelfde. Waarom dan wel aan elke klant dezelfde webpagina of productpagina tonen? Dit kan anders! Het is nu nog niet technisch mogelijk om voor elke unieke bezoeker een unieke versie van je website te tonen. Wel kunnen we bezoekers segmenteren en op basis van verschillende overeenkomsten de website dynamisch aanpassen.

Hoe begin je hiermee?

Voordat je vier verschillende webshoppagina’s en productpagina’s bedenkt en maakt, is de eerste stap het in kaart te brengen van de segmenten die je nu al kan maken. De segmenten kunnen “simpel” jouw doelgroepen zijn, maar het kan ook complexer. Bijvoorbeeld door op basis van gebruikersgedrag een segment aan te maken.

Welke producten heeft iemand in het verleden gekocht op jouw website? Op welke Call 2 Action heeft een gebruiker geklikt? Via welke advertentie-campagne komt jouw klant binnen of welke specifieke webbrowser gebruikt hij of zij?

Maar een persoonlijke customer journey is toch niet gebaseerd op enkele condities?

Nee, een ultrapersoonlijke customer journey is gedeeltelijk gebaseerd op condities, maar wel condities die continu aangepast worden. Dit is een stap verder en dus ook geavanceerder. De condities stel je ook niet volledig meer zelf met de hand samen. AI (Artificial Intelligence) helpt je hierbij. De slimme integratie zorgt er ook voor dat er controle wordt gehouden op welke variant in een A/B-test beter scoort.

Voordat je begint met AI-gestuurde personalisatie is het belangrijk om veel data te hebben van verschillende touchpoints.

Denk groot, begin klein

Begin dus klein en bedenk segmenten die het meest voor de hand liggen. Wil je een stap verder gaan, dan kun je complexere condities met A/B-testen bedenken voor verschillende doelgroepen. Toe aan AI-gestuurde dynamische personalisatie maar geen idee hoe je daarmee moet beginnen? Daar helpen wij je graag bij.

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.