SGNM
SGNM
Door
Sten Knaven
Director Sales & Marketing
Geplaatst op
02/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Sten Knaven
Director Sales & Marketing
Geplaatst op
02/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Augmented Reality, ben jij het al tegen gekomen?

Steeds vaker kom ik er mee in aanraking, toepassingen in Augmented Reality. Wat is het en wat kan je er als consument of onderneming mee?

Steeds vaker kom ik ermee in aanraking; toepassingen in Augmented Reality. Wat is het en wat kan je er als consument of onderneming mee?

Wat is Augmented Reality?

Augmented Reality (ook wel AR genoemd) wordt vaak verward met Virtual Reality. Toch is er een wezenlijk verschil. AR is een techniek die je in staat stelt om een nieuw (digitaal) product voor te stellen in een bestaande omgeving. Dit doe je door de omgeving te scannen waardoor je je als consument een goede voorstelling maakt van hoe het product in jouw omgeving past.

Bij Virtual Reality wordt de ‘echte’ wereld niet meegenomen.

Pokémon Go

Augmented Reality kan ook gebruikt worden om te gamen. Wie kent niet de Pokémon Go-hype van enkele jaren geleden. Niantic, de maker van dit spel, verdient nog steeds bakken met geld aan dit spel dat gespeeld wordt op mobiele telefoons waarin veelvuldig gebruik wordt gemaakt van Augmented Reality.

Grote bedrijven gingen je al voor!

Steeds meer organisatie maken al gebruik van Augmented Reality. Grote voorbeelden zijn:

  • IKEA

De woonwinkel maakt het mogelijk een meubelstuk in jouw woonkamer te plaatsen. Zo kun je het meubelstuk testen en kijken of de kleur en grootte aansluit bij jouw wensen.

  • Charlie Temple

Een online opticien maakt het mogelijk om online een bril te passen.

  • Sephora

Het make-up merk laat klanten foto’s maken met een bepaalde make-uplook. Zo weten klanten wat ze kunnen verwachten wanneer ze de cosmetica aanschaffen.

Meer dan een trend

Volgens Gartner zullen 100 miljoen consumenten in 2020 on- en offline aankopen doen via Augmented Reality. Al gebruiken grote merken de toepassing steeds vaker, het MKB blijft nog achter bij deze toepassing. Er zijn dus nog grote stappen te zetten. Hebben jouw klanten ook baat bij toepassingen in Augmented Reality? Wij denken graag met je mee.

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.