SGNM
SGNM
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
10/2022
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
10/2022
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

In medias res: gebruik jij deze slimme techniek voor contentmarketing al?

Het enorme succes van Breaking Bad zal zeker niet alleen maar te danken zijn aan de sterke openingsscènes, maar die hebben daar aan bijgedragen...

Water druppelt uit de tuinslang. Een slak kruipt tergend langzaam over een muurtje. Het is akelig stil. Je hoort niets behalve het ruisen van de wind. En dan ineens zwelt het geluid aan. Ambulances loeien op de achtergrond, het klinkt als chaos. Er komt een zwembad in beeld. In het water drijft een oog richting de skimmer. Is het een plastic oog of een mensenoog, vraag je je af? Het oog verdwijnt in de skimmer en dan ontdek je, tot je grote opluchting, dat het plastic was: het oog hoorde bij een groezelige, roze teddybeer die eenzaam in het water zweeft…

Herken je de scène? Breaking Bad, aflevering 1 van seizoen 2. Er gebeurt hier iets wat je ook bij contentmarketing ontzettend goed kunt gebruiken. Ik leg je uit wat precies.

Beginnen in het midden

Je weet dat je het juiste beroep hebt gekozen als je er zelfs in je vrije tijd, voor je lol, nog mee bezig bent. Ik luisterde afgelopen weekend naar de marketingpodcast How the Fxck (een aanrader!). Ben Goodey ging in gesprek met Eddy Schleyner van VeryGoodCopy. Schleyner vertelde van alles over copywriting. Een van de dingen die aan bod kwam, was de contentmarketing-techniek ‘in medias res’. Letterlijk: in het midden van de zaken. Begin met iets spannends, iets bijzonders en werk dan terug naar het eigenlijke begin van het verhaal.

Breaking Bad is daar een goed voorbeeld van. Elke aflevering begint met een schokkend, spannend of heftig beeld dat later terugkomt in de aflevering: dat is de belofte van wat je krijgt als je verder kijkt. Omdat je er mensen ontzettend nieuwsgierig mee maakt, zijn ze bereid om verder te kijken of te lezen. En dat wil je! Want als ze verder lezen, komen ze uiteindelijk uit bij het conversiepunt: je call-to-action, je leadformulier of wat je dan ook als doel hebt.

Hoe pas je 'in medias res' toe?

In medias res leent zich uitstekend voor blogs, socialmediaberichten of bijvoorbeeld een Over ons-pagina. Het gaat erom dat je een verhaal te vertellen hebt. Op een productpagina bijvoorbeeld werkt dat dus niet. Zorg dat je voor jezelf goed duidelijk hebt wat het begin, midden en einde van je verhaal is. Als je dat niet weet, wordt het verhaal verwarrend voor de lezer. Het is daarbij ook heel belangrijk dat alle drie deze delen nog steeds terugkomen in het verhaal, ook al staan ze in een andere volgorde. Vergeet bijvoorbeeld niet terug te gaan naar het begin van het verhaal.

Het enorme succes van Breaking Bad zal zeker niet alleen maar te danken zijn aan de sterke openingsscènes, maar die hebben daar aan bijgedragen. Probeer in medias res ook eens toe te passen in jouw content. Wie weet wat het jou voor geweldige resultaten oplevert!

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.