E-commerce neemt snel toe en daarmee ook de advertentieconcurrentie op Facebook en Instagram. Er zijn meer dan 7 miljoen adverteerders op Facebook en meer dan 2 miljoen adverteerders op Instagram. Naarmate meer bedrijven de aandacht van de consument op deze platforms trekken, moeten marketeers leren te concurreren. Maar wat is er nodig om competitief te zijn?
E-commerce neemt snel toe en daarmee ook de advertentieconcurrentie op Facebook en Instagram. Er zijn meer dan 7 miljoen adverteerders op Facebook en meer dan 2 miljoen adverteerders op Instagram. Naarmate meer bedrijven de aandacht van de consument op deze platforms trekken, moeten marketeers leren te concurreren. Maar wat is er nodig om competitief te zijn?
In dit artikel op Forbes wordt ingezoomd op een aantal tips die jou op weg helpen om aandacht van de consument te trekken tussen alle concurrenten. Eén van de tips die wordt aangehaald is het begrijpen van de invloed van het Facebook-algoritme op de advertentieprestaties.
Het leerfase-algoritme van Facebook heeft tijd nodig om genoeg informatie te verzamelen om de advertenties te kunnen tonen aan gebruikers die zich bezighouden met jouw event. Om alle benodigde informatie te krijgen moeten je advertentiesets minstens 50 optimalisatie gebeurtenissen registreren nadat ze zijn gestart. Bij voldoende data wordt de advertentieset zo stabiel mogelijk weergegeven. Vervolgens kun je een weloverwogen beslissing nemen over de prestaties en potentie van je advertentieset.
Het is dus belangrijk dat bedrijven het algoritme zijn gang laten gaan. Verwacht dat je advertenties in het begin meer kosten omdat ze nog lerende zijn welke doelgroepleden het meest waarschijnlijk zijn om te converteren. Zodra er specifieke conversiedoelen worden behaald, zal het algoritme de weergave gaan aanpassen aan gebruikers die eerder geneigd zijn te converteren. Nadat de leerfase is voltooid zie je mogelijk een aanzienlijke verbetering in de resultaten.
Benieuwd naar de andere tips die in het artikel worden besproken? Lees het volledige artikel hier: https://bit.ly/31Ol2Xg.
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.