SGNM
SGNM
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
10/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
10/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Hoe te concurreren in een overvolle social media space

E-commerce neemt snel toe en daarmee ook de advertentieconcurrentie op Facebook en Instagram. Er zijn meer dan 7 miljoen adverteerders op Facebook en meer dan 2 miljoen adverteerders op Instagram. Naarmate meer bedrijven de aandacht van de consument op deze platforms trekken, moeten marketeers leren te concurreren. Maar wat is er nodig om competitief te zijn?

E-commerce neemt snel toe en daarmee ook de advertentieconcurrentie op Facebook en Instagram. Er zijn meer dan 7 miljoen adverteerders op Facebook en meer dan 2 miljoen adverteerders op Instagram. Naarmate meer bedrijven de aandacht van de consument op deze platforms trekken, moeten marketeers leren te concurreren. Maar wat is er nodig om competitief te zijn?

In dit artikel op Forbes wordt ingezoomd op een aantal tips die jou op weg helpen om aandacht van de consument te trekken tussen alle concurrenten. Eén van de tips die wordt aangehaald is het begrijpen van de invloed van het Facebook-algoritme op de advertentieprestaties.

Facebook-algoritme

Het leerfase-algoritme van Facebook heeft tijd nodig om genoeg informatie te verzamelen om de advertenties te kunnen tonen aan gebruikers die zich bezighouden met jouw event. Om alle benodigde informatie te krijgen moeten je advertentiesets minstens 50 optimalisatie gebeurtenissen registreren nadat ze zijn gestart. Bij voldoende data wordt de advertentieset zo stabiel mogelijk weergegeven. Vervolgens kun je een weloverwogen beslissing nemen over de prestaties en potentie van je advertentieset.

Het is dus belangrijk dat bedrijven het algoritme zijn gang laten gaan. Verwacht dat je advertenties in het begin meer kosten omdat ze nog lerende zijn welke doelgroepleden het meest waarschijnlijk zijn om te converteren. Zodra er specifieke conversiedoelen worden behaald, zal het algoritme de weergave gaan aanpassen aan gebruikers die eerder geneigd zijn te converteren. Nadat de leerfase is voltooid zie je mogelijk een aanzienlijke verbetering in de resultaten.

Benieuwd naar de andere tips die in het artikel worden besproken? Lees het volledige artikel hier: https://bit.ly/31Ol2Xg.

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.