Wat zijn succesvolle manieren om de reputatie van jouw bedrijf te meten en hoe kan je invloed uitoefenen op de beeldvorming die zich vaak online al ontwikkeld?
Wat zijn succesvolle manieren om de reputatie van jouw bedrijf te meten en hoe kan je invloed uitoefenen op de beeldvorming die zich vaak online al ontwikkeld? Belangrijke vragen waar Hubspot deze week dieper op in dook met het artikel “Reputation Management: How to Protect Your Brand Online in 2019”.
Consumenten lezen gemiddeld 10 online reviews voordat ze het gevoel hebben een lokaal bedrijf te kunnen vertrouwen. Bedrijven lopen zelfs het risico om 22% van hun klanten te verliezen wanneer deze al een enkele negatieve review tegenkomen, meldt de schrijver van het artikel.
Dus wat zijn kernpunten waar je op moet focussen om de online reputatie van je bedrijf te beschermen? Hubspot benoemt de volgende tactieken:
Door de grootte van het internet kan het lastig zijn overzicht te houden op de online reacties die gaan over je bedrijf. Voor kleine tot middelgrote bedrijven, die vaak geen grote PR budgets hebben, zijn er handige programma's beschikbaar die je helpen je online reputatie te managen. Benieuwd welke 5 reputatiemanagement software Hubspot aanraad?
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.