SGNM
SGNM
Door
Sasja Knaven
Team Lead Marketing
Geplaatst op
10/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Sasja Knaven
Team Lead Marketing
Geplaatst op
10/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Een wereld zonder likes - een verbetering?

Na Instagram is Facebook nu ook gestart met een test waarbij het aantal likes op een post niet meer getoond worden.

Na Instagram is Facebook nu ook gestart met een test waarbij het aantal likes op een post niet meer getoond worden. Ze zijn begonnen met testen in Australië om te kijken of het niet tonen van het aantal likes helpt om mensen zich beter te laten voelen op het platform. Het achterliggende doel hierbij is om Facebook weer populairder te maken. Als de test succesvol blijkt te zijn, zal deze uitgebreid worden naar andere landen.

In de test worden het aantal likes, reacties en het aantal keer dat je video bekeken is privé gemaakt en dus alleen zichtbaar voor de persoon die de post heeft geplaatst. Wat nog wel zichtbaar blijft is dat een bericht is geliked en door wie.

Zou het helpen? Instagram heeft de test uitgebreid, omdat gebruikers aan hebben gegeven de verandering fijn te vinden. Het lijkt dus effect te hebben. Ik ben benieuwd of hier veel verschil in zal zitten per land en wellicht ook effect heeft op het aantal gekochte en nep likes die zowel op Facebook als Instagram een vertekend beeld kunnen hebben. Wat denken jullie?

Kijk voor het volledige artikel hier: https://bit.ly/2ng5VWQ

Meer weten over hoe Instagram met dezelfde test aan de slag ging? Lees dan ons vorige artikel: https://cutt.ly/ReiNNZ0.

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.