SGNM
SGNM
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
11/2022
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
11/2022
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

De 3 grote socialmedia-marketingmythes

Op internet staat helaas veel onjuiste informatie, vooral over social media marketing. Lees hier op welke drie grote social media marketing mythes je moet letten.

Op internet staat helaas veel advies dat niet klopt, vooral als het gaat om socialmediamarketing. Voorkom dat je verkeerd bezig bent op basis van foute informatie. In dit artikel bespreek ik drie grote socialmedia-marketingmythes waar je op moet letten.

1. Negatieve reacties of feedback kun je veilig negeren

Bij socialmediamarketing draait het niet alleen maar om het promoten van de positieve aspecten van je bedrijf. Juist als je negatieve feedback ontvangt, is het belangrijk dat je hierop reageert. Beantwoord snel en op een strategische manier. Het geven van een reactie toont aan dat je als bedrijf luistert naar wat je klanten hebben te zeggen, ook al zijn deze negatief. Bovendien helpt negatieve feedback om je service/product/dienst nog meer te verbeteren!

2. Dankzij socialmediamarketing is e-mail overbodig

Het bereik en de interactie op social media is vaak vele malen groter dan via e-mails. Toch mag socialmediamarketing niet worden beschouwd als een vervanging voor e-mail. Beschouw het als een hulpmiddel om steeds meer mensen te kunnen bereiken. E-mail blijft een grote rol spelen in de marketing en blijft een veelgebruikt kanaal. Lees in dit artikel hoe je je e-mailmarketing optimaliseert.

3. Socialmediamarketing is enkel voor het aantrekken van nieuwe klanten

Social media helpt inderdaad bij het aantrekken van nieuwe klanten, maar kun je voor nog veel meer doelstellingen inzetten; niet alleen in tijdens de 'awareness'-fase uit de customer journey. Socialmediamarketing wordt ook ingezet om bijvoorbeeld je huidige doelgroep te behouden. Laat testimonials of reviews zien via je socialberichten, vraag om feedback van je klanten.

Heb je hulp nodig bij jouw socialmediamarketing? Neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag verder!

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.