Op internet staat helaas veel onjuiste informatie, vooral over social media marketing. Lees hier op welke drie grote social media marketing mythes je moet letten.
Op internet staat helaas veel advies dat niet klopt, vooral als het gaat om socialmediamarketing. Voorkom dat je verkeerd bezig bent op basis van foute informatie. In dit artikel bespreek ik drie grote socialmedia-marketingmythes waar je op moet letten.
Bij socialmediamarketing draait het niet alleen maar om het promoten van de positieve aspecten van je bedrijf. Juist als je negatieve feedback ontvangt, is het belangrijk dat je hierop reageert. Beantwoord snel en op een strategische manier. Het geven van een reactie toont aan dat je als bedrijf luistert naar wat je klanten hebben te zeggen, ook al zijn deze negatief. Bovendien helpt negatieve feedback om je service/product/dienst nog meer te verbeteren!
Het bereik en de interactie op social media is vaak vele malen groter dan via e-mails. Toch mag socialmediamarketing niet worden beschouwd als een vervanging voor e-mail. Beschouw het als een hulpmiddel om steeds meer mensen te kunnen bereiken. E-mail blijft een grote rol spelen in de marketing en blijft een veelgebruikt kanaal. Lees in dit artikel hoe je je e-mailmarketing optimaliseert.
Social media helpt inderdaad bij het aantrekken van nieuwe klanten, maar kun je voor nog veel meer doelstellingen inzetten; niet alleen in tijdens de 'awareness'-fase uit de customer journey. Socialmediamarketing wordt ook ingezet om bijvoorbeeld je huidige doelgroep te behouden. Laat testimonials of reviews zien via je socialberichten, vraag om feedback van je klanten.
Heb je hulp nodig bij jouw socialmediamarketing? Neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag verder!
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.