SGNM
SGNM
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
10/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
10/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Contentmarketing is net zoiets als daten

Zwetende handpalmen, dertig keer de spiegel kijken en een lijstje in je hoofd met onderwerpen waar je over kunt praten, want ‘stel je voor dat het ongemakkelijk wordt’. Vooral de aanloop naar een eerste date kan zenuwslopend zijn.

Zwetende handpalmen, dertig keer de spiegel kijken en een lijstje in je hoofd met onderwerpen waar je over kunt praten, want ‘stel je voor dat het ongemakkelijk wordt’. Vooral de aanloop naar een eerste date kan zenuwslopend zijn. Het is al een aantal jaar geleden dat ik heb gedatet, maar het lijstje dat ik laatst op LinkedIn tegenkwam, waarin marketing werd vergeleken met daten, was nog steeds heel herkenbaar. Het geldt bovendien ook voor contentmarketing. Ik vertel je waarom, en hoe je een tweede date scoort!

Het lijstje waar ik het over heb werd geplaatst door Daniel Murray en gaat als volgt. Zowel voor (content)marketing als voor daten geldt:

  1. De eerste indruk is heel belangrijk
  2. Je hebt een type = jouw doelgroep
  3. Je moet jezelf onderscheiden van de rest
  4. Je moet authentiek zijn
  5. Het is belangrijk dat ze aan je denken
  6. Je moet vertrouwen opbouwen, vanaf het eerste moment
  7. Praat niet alleen over jezelf, het draait niet alleen om jou
  8. Je doet geen aanzoek (vraagt ​​om de verkoop) tijdens de eerste ontmoeting
  9. Doorverwijzingen van anderen helpen!

Willen jullie elkaar nog een keer zien?

Het lijstje deed me denken aan een spreuk die ik al vaker ben tegengekomen: ‘Content marketing is like a first date. If all you do is talk about yourself, there won’t be a second date.’ Ik heb het al vaker gezegd in mijn blogs en ik blijf het herhalen: het gaat niet om jou of om je product/dienst. Die technische kenmerken en dergelijke komen later wel. Vertel jouw doelgroep eerst eens wat het hen oplevert. Wat voor probleem, uitdaging of vraag heeft jouw doelgroep? En op welke manier biedt jouw product of dienst daar een oplossing of antwoord voor? Herkent je doelgroep zich en krijgen ze het gevoel dat jij hen verder kunt helpen, dan komt die ‘tweede date’ er wel.

Het ja-woord

Ik kan de vergelijking zelfs nog verder trekken: ben je eenmaal getrouwd, dan kun je nog niet achterover leunen. Heeft iemand iets bij jou gekocht? Dan ben je nog niet klaar. Net zoals in een echt huwelijk, moet je ook aan je ‘huwelijk’ met je klant blijven werken. Ik ben geen relatie-expert, maar moeite voor elkaar blijven doen (= stuur bijv. een mailtje na de aankoop om te vragen of alles naar wens was, bied korting aan bij de volgende aankoop) en elkaar helpen bij problemen (= een goede klantenservice) zijn volgens mij het minimale.

Murray stelde in zijn LinkedInbericht aan zijn volgers de vraag op welke manier de vergelijking nog meer gold. Gezien het aantal reacties kan het lijstje nog wel vijf keer zo lang gemaakt worden. Kun jij er ook nog een paar bedenken? Pas ze toe op jouw contentmarketing!

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.