De schoenengigant Nike heeft onlangs de ontwikkelaar van een e-commerce AI-tool gekocht om de machine learning van zijn online-shop te verbeteren. De overname is onderdeel van de nieuwe ‘Consumer Direct Offence Strategy’ van Nike, gericht op zijn wereldwijde klantenbestand.
De schoenengigant Nike heeft onlangs de ontwikkelaar van een e-commerce AI-tool gekocht om de machine learning van zijn online-shop te verbeteren. De overname is onderdeel van de nieuwe ‘Consumer Direct Offence Strategy’ van Nike, gericht op zijn wereldwijde klantenbestand.
Met de nieuwe strategie wil Nike de consument op een grotere schaal beter en persoonlijker gaan bedienen. Voor de implementatie van de nieuwe strategie heeft Nike de ontwikkelaar Celect gekocht. Dit bedrijf, gespecialiseerd in AI en machine learning voor e-commerce omgevingen, gaat de belangrijkste schakel worden in de uitvoering van de nieuwe digitale strategie van Nike.
Meer lezen over de nieuwe digitale strategie van Nike? Lees het artikel via: https://swoo.sh/2PpODTc
Blijf op de hoogte van belangrijke onderwerpen met inzichten uit onze onderzoeken en ervaringen.