SGNM
SGNM
Door
Vito Eikholt
Data-analist
Geplaatst op
04/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Vito Eikholt
Data-analist
Geplaatst op
04/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

5 voordelen van een B2B e-commerce platform

Benieuwd hoe B2B e-commerce de efficiëntie en effectiviteit van jouw verkoopinspanningen kan verbeteren? Bekijk hier 5 belangrijke voordelen.

B2B e-commerce staat voor de verkoop van goederen of diensten tussen bedrijven via een online verkoopportaal. In de B2C-markt is dit al veel langer een belangrijk verkoopkanaal, maar we zien dat veel B2B-bedrijven op dit gebied nog erg achterlopen. Benieuwd hoe B2B e-commerce de efficiëntie en effectiviteit van jouw verkoopinspanningen kan verbeteren? Lees hier meer over 5 belangrijke voordelen.

1. E-commerce bespaart jou en je klanten veel tijd

Een webshop is, in tegenstelling tot een salesverantwoordelijke, altijd beschikbaar. Sommige klanten hebben geen tijd of geen behoefte aan gesprekken met accountmanagers en willen snel en gemakkelijk het salesproces kunnen doorlopen. E-commerce bespaart op deze manier niet alleen tijd voor jouw klanten, maar de geautomatiseerd online-salesprocessen verlagen ook arbeidsuren en administratiekosten voor jouw bedrijf.

2. Webshops stimuleren groei in sales

Het verhoogt sales, omdat online koopgedrag kan worden bestudeerd en de online omgeving kan zo geoptimaliseerd worden dat sales wordt gestimuleerd. Waardevolle klantdata wordt zo verzameld en een bedrijf kan veel leren over zijn klanten.

3. B2B e-commerce zorgt voor betere ondersteuning van klanten

Via een webshop is het gemakkelijk direct na de aankoop relevante informatie met de klant te delen. De producten en services zijn in het geval van B2B-bedrijven complex, met name in de technische sector. Met waterdichte online support en communicatie verlaag je aanzienlijk de druk op je klantenservice en support-team.

4. Groeiende behoefte aan B2B e-commerce

De nieuwste groep op de arbeidsmarkt zijn Millennials. Deze generatie geeft de voorkeur aan een online sales-process en het doen van inkopen online, met name als het gaat om aankopen voor werk. Hun aankoopproces begint met het doen van online onderzoek en ook hier is jouw online aanwezigheid cruciaal.

5. Bereik nieuwe klanten met een online verkoopportaal

Traditionele salesnetwerken zijn qua bereik vaak gelimiteerd, via het internet zijn deze grenzen er niet. Een online webshop geeft je de kans geheel nieuwe klanten te bereiken die daarvoor onbereikbaar waren voor jouw salesverantwoordelijke.

Wij helpen je graag om erachter te komen hoe jouw bedrijf nog verder groeit aan de hand van een sterk e-commerce platform. Neem gerust contact op.

                               

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.