SGNM
SGNM
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
03/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Arie van Loopik
Managing Director
Geplaatst op
03/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Waarom kiezen voor Digital Omnichannel?

Digitale omnichannel helpt bedrijven om hun klantenservice doelen te bereiken en de efficiëntie te vergroten. Wanneer een kanaal ondergeschikt wordt aan de klantervaring, wordt het ook ondergeschikt aan de ervaring van de medewerkers.

In theorie sluit digitale omnichannel perfect aan bij de bestaande filosofieën van veel bedrijven, die klanten snel, efficiënt en effectief moeten bedienen. Hieronder benoem ik enkele manieren waarop digitale omnichannel bedrijven helpt om hun klantenservice doelen te bereiken en de efficiëntie te vergroten.

1. Capaciteit van werknemers optimaal gebruiken

Voor klantenservice medewerkers betekent digitale omnichannel-betrokkenheid een eenvoudigere communicatie met de klant en een groter gebruiksgemak. Er worden geen vragen die via social media binnenkwamen meer doorgestuurd naar de klantenservice e-mail vanuit het marketingteam. Er wordt niet langer gebruik gemaakt van vervelende gedeelde inboxen. Oftewel, met een uniform beeld van de klant over alle kanalen heen, kunnen medewerkers vragen eenvoudiger oplossen, waardoor hun algehele capaciteit toeneemt.

2. Verhoogde klanttevredenheid

Klanten verwachten dat klantenservice medewerkers toegang hebben tot hun hele verhaal wanneer ze contact opnemen. Volgens een enquête van UBM noemde 75% van de deelnemers 'zichzelf te moeten herhalen' als hun grootste probleem bij communicatie met een bedrijf. Met digitale omnichannel hebben medewerkers zowel de tools als de context die ze nodig hebben om klanten tevreden te stellen en KPI's te verbeteren , zoals de gemiddelde afhandelingstijd.

3. Lagere kosten

Klanttevredenheid verbeteren kan inderdaad de omzet verhogen, maar kan ook de kosten verlagen. Volgens McKinsey zien merken die de customer journey verbeteren, hun omzet met 10 tot 15% stijgen en tegelijkertijd de kosten met 15 tot 20% verlagen.

4. Verhoogde tevredenheid onder de medewerkers

Wanneer een kanaal ondergeschikt wordt aan de klantervaring, wordt het ook ondergeschikt aan de ervaring van de medewerkers. Volgens McKinsey zien bedrijven die investeren in hun klantervaring ook een verbetering van de medewerkersbetrokkenheid met gemiddeld 20%.

Benieuwd hoe je digitale omnichannel toepast? Lees hier het hele artikel: https://cutt.ly/xtjNjqV

                               

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.