SGNM
SGNM
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
11/2022
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
11/2022
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Verhoog met deze tip de succeskans van jouw blog met 84%

Doe eens een gok: hoeveel titels denk je dat ik heb bedacht voor dit artikel, voordat ik er uiteindelijk een koos? Eén, twee, tien of misschien wel twintig?

Doe eens een gok: hoeveel titels denk je dat ik heb bedacht voor dit artikel, voordat ik er uiteindelijk een koos? Eén, twee, tien of misschien wel twintig? De titel die je nu voor je ziet is de winnaar uit een lijst van twaalf opties, bedacht, bekritiseerd en overwogen gedurende twee dagen. Klinkt als een hoop werk, maar als we de Annual Blogging Survey van Orbit Media mogen geloven, is dat een van de sleutels tot bloggersucces. ‘10+ varianten van de kop verzinnen voordat je er een kiest’ zou zelfs de succeskans van je blog verhogen met maar liefst 84%! Voordat je nu ijverig begint aan een lijstje titels voor jouw eigen blogs; lees eerst dit artikel. Ik leg je uit hoe het precies ziet.

Het onderzoek

Voor het onderzoek zijn bijna 1300 bloggers ondervraagd over allerlei aspecten van hun werk. Een van die aspecten was ‘koppen’. Orbit Media legde het aantal koppen dat een blogger schreef naast de resultaten die hun blogs opleverden. Daaruit bleek dat de bloggers die tussen 11 en 19 verschillende koppen verzonnen, de meeste resultaten behaalden met hun blogs.

Zoals ik in de inleiding al zei: wacht nog even met het maken van een lijstje met 11 tot 19 titels voor jouw eigen blogs. Het jammere aan het onderzoek van Orbit Media is dat ze weinig doen met de gevonden data. Waarom doen blogs met zoveel verschillende titels het zo goed? Pas als je dat begrijpt, kun je deze data succesvol gebruiken voor je eigen succes.

Besteed aandacht aan je titel

Waar het om gaat, is het volgende: de titel van je blog is een van de belangrijkste onderdelen van het hele stuk. Het is vrijwel altijd het eerste dat de lezer ziet. Als je titel niet goed is, leest hij of zij niet verder. Daarom is het ontzettend belangrijk dat je veel tijd besteedt aan die titel en er heel goed over nadenkt. De schrijvers die 11 tot 19 titels hebben verzonnen voor hun blogs, hebben dat zeker gedaan.

Dat nadenken doe je overigens niet alleen bij het bedenken van de titels. Zodra je een aantal varianten hebt bedacht, laat je dat lijstje even rusten. Ga iets anders doen, wacht (als je de tijd hebt) het liefst zelfs een dag of langer. In je achterhoofd sluimert dat lijstje door. Kijk je er daarna opnieuw naar, dan heb je misschien nog veel betere ideeën en zie je in ieder geval goed wat de beste titel.

De beste titel

Of je nu twee, zeven, elf of negentien titels bedenkt, het geheim van succes is de aandacht voor de titel. Ga dus niet elf titels verzinnen, gewoon om er elf te hebben, maar denk er goed  over na. Vraag je af wat datgene is dat de aandacht van jouw doelgroep trekt. Waar hebben zij interesse in? En neem niet zomaar genoegen met de eerste versie van de titel die je bedenkt. Dat is wat mij betreft de sleutel tot succes als het gaat om koppen voor je blogs!

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.