SGNM
SGNM
Door
Muriël Baack
Omnichannel Marketeer
Geplaatst op
09/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Muriël Baack
Omnichannel Marketeer
Geplaatst op
09/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Spreek jij de taal van je klanten?

Iedere dag communiceer jij met je klanten via diverse kanalen. Maar spreek jij dan wel de taal die zij begrijpen? En dan bedoel ik hiermee niet alleen of jij ze in het Nederlands, Engels of welke andere taal dan ook aanspreekt. Ik bedoel hiermee of klanten zich begrepen en gehoord voelen.

Iedere dag communiceer jij met je klanten via diverse kanalen. Maar spreek jij dan wel de taal die zij begrijpen? En dan bedoel ik hiermee niet alleen of jij ze in het Nederlands, Engels of welke andere taal dan ook aanspreekt. Ik bedoel hiermee of klanten zich begrepen en gehoord voelen.

Stap in de schoenen van je klant wanneer je content creëert voor je website of blog. Tegen welk probleem loopt hij of zij aan? Welke vragen heeft de klant? Wat kun jij de klant bieden om dit probleem voor hem of haar op te lossen? Aan welke informatie heeft de klant behoefte? Communiceer vanuit de klant in plaats van je eigen bedrijf om een blijvende impact te hebben.

Vooral bij het communiceren met klanten in een B2B onderneming is het een uitdaging om de eindgebruiker te visualiseren en te bepalen wat belangrijk is voor hen, zoals ook Rena Fallstrom in haar artikel op Forbes schrijft. We zijn geneigd te denken aan een bedrijf, in plaats van een individuele medewerker die zijn eigen behoeftes, problemen en vragen heeft. Neem als voorbeeld een groothandel in zonnepanelen. Door hun klanten, in dit geval installateurs, antwoord te geven op problemen die zij ervaren, zijn zij relevant voor hun doelgroep en zullen installateurs eerder geneigd zijn over te gaan tot aankoop. Denk bijvoorbeeld aan een artikel over welke montagematerialen je als installateurs nodig hebt bij welk paneel. Of hoe je als installateur jouw eindklant tevreden kunt maken.

Ga daarom op onderzoek uit en verplaats je in de klant. Stel de pijnpunten van de klant vast en neem dit als uitgangspunt van je communicatie. Op deze manier krijgen jouw klanten het gevoel dat jij ze echt snapt en hen kunt helpen; zo verandert een websitebezoeker in een levenslange klant.

Meer lezen over hoe jij boeiende content creëert voor jouw B2B-publiek?

Lees hier meer over via Forbes.

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.