SGNM
SGNM
Door
Muriël Baack
Omnichannel Marketeer
Geplaatst op
10/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
Muriël Baack
Omnichannel Marketeer
Geplaatst op
10/2019
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Hoe deze onderwerpregel ervoor zorgt dat jouw interesse gegrepen wordt

Tegenwoordig worden we continu en op allerlei plekken op het internet overspoeld met koppen, onderwerpregels en andere berichten die ons aansporen om verder te lezen. Met alle informatie die we te zien krijgen, wordt het steeds lastiger jouw ideeën op je doelgroep over te brengen.

Tegenwoordig worden we continu en op allerlei plekken op het internet overspoeld met koppen, onderwerpregels en andere berichten die ons aansporen om verder te lezen. Met alle informatie die we te zien krijgen, wordt het steeds lastiger jouw ideeën op je doelgroep over te brengen. Hoe zorg je er nu voor dat je doelgroep jouw bericht gaat lezen, en hier niet klakkeloos overheen scrollt?

Stel je krijgt 2 mails binnen in je inbox met onderstaande onderwerpregels:

  • ‘Hoe deze onderwerpregel ervoor zorgt dat jouw interesse gegrepen wordt’
  • Wek de interesse van jouw klant’

Welke van de twee mails zou je lezen? Ik denk dat de meeste mensen voor de eerste onderwerpregel zouden gaan. Dit komt omdat de eerste onderwerpregel inspeelt op een intrinsieke motivatie van mensen; nieuwsgierigheid. Deze nieuwsgierigheid wordt bij mensen opgewekt wanneer er een informatiekloof is tussen wat mensen weten en wat mensen willen weten. Door mensen een klein beetje informatie te geven, maar nog niet het hele verhaal of antwoord, wakker je hun honger hiernaar aan en neem je ze verder mee in jouw verhaal.

Zoals Nicola Brown ook aangeeft in haar artikel op Skyword is het hierbij belangrijk dat je zowel niet teveel, als niet te weinig informatie geeft aan je lezers. In het eerste geval heeft de lezer niets om nieuwsgierig naar te zijn en wordt de aandacht niet gegrepen. In het tweede geval weet de lezer al zoveel, dat zijn nieuwsgierigheid weer vermindert. De balans hierin vinden is dus essentieel.

Vergeet daarnaast niet om de uitspraken die je in een introductie, onderwerpregel of kop hebt gedaan waar te maken; heb je je lezers getriggerd, stel ze dan niet teleur met een bericht dat niet aansluit op de informatie die ze aan het begin van je bericht hebben gekregen. Dit zal je klikken opleveren, maar geen trouwe klanten. Geef je lezers beetje bij beetje extra informatie, zonder teveel weg te geven in één keer. Dit kun je bijvoorbeeld doen door storytelling in te zetten en in een natuurlijke vorm de boodschap over te brengen. Door je lezers mee te nemen in het verhaal van de hoofdpersoon, zorg je ervoor dat lezers continu meer informatie willen.

Wil jij meer weten over hoe je de interesse van je lezers trekt door nieuwsgierigheid op te wekken? Lees hier meer over via: https://bit.ly/2NbTqVN

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.