SGNM
SGNM
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
05/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws
Door
SGNM
Omnichannel Marketingbureau
Geplaatst op
05/2020
Leestijd
3 minuten
Categorieën
Blog
Omnichannel
Nieuws

Contentaanpak: inspelen op emotie als belangrijke tool in de B2B-markt

Inspelen op emotie en gevoel zijn ook in de B2B-markt belangrijk. Bereik jij de B2B-klant al op een juiste manier? Lees hier meer.

Als (content)marketeer speel je in op de behoeften van verschillende klanten in zowel de B2C-markt als de B2B-markt. De B2B-markt werd lang gezien als een compleet ander hoofdstuk op het gebied van contentmarketing. B2B-marketing is in veel opzichten anders dan de B2C-markt. Maar, hebben de buyer-persona’s in de B2B-markt op een bepaald vlak ook niet gewoon de behoefte aan een merk dat inspeelt op emotie en gevoel?

Vertaalslag in denkwijze B2B-markt

Onlangs las ik een interessant artikel  van Jodi Harris met een mooie quote: "Hoewel B2B-aankoopbeslissingen vaak complexer zijn dan B2C-aankopen, worden ze nog steeds gemaakt door mensen. Mensen zetten hun B2C-brein niet uit, als ze een B2B-aankoop doen."

Zelf vind ik dit een mooie uitleg. Natuurlijk zijn er belangrijke verschillen tussen de B2B-markt en de B2C-markt, maar er bestaat ook een overeenkomst. De B2B-klanten blijven ook gewoon mensen die hun B2C-brein gebruiken bij aankopen. Als (content)marketeer is het goed om na te denken over praktische informatie die een B2B-klant daadwerkelijk nodig heeft, maar ook hoe een product of dienst meer kan inspelen op het gevoel.

Gebruik emotie als belangrijke tool

Mijn collega schreef een mooi stuk over het gebruik van emotie in de B2B-marketing. Lees hier hoe je impact maakt met emotie in de B2B-marketing.  Ik ben van mening dat een bepaalde B2C-aanpak de B2B-klant ook aanspreekt. Voorbeelden van vragen die gesteld kunnen worden bij contentmarketing:

  • Naar welke oplossing is de B2B-klant op zoek?
  • Wat maakt jouw product of dienst waardevol voor de B2B-klant?
  • Wat maakt jouw bedrijf authentiek?
  • Welk verhaal zit er achter je merk (product of dienst)?
  • Is er social proof ter onderbouwing van de onderscheidendheid?

Bron: Content Marketing Institute

Download onze brochure om meer te weten over onze marketing­dienstverlening

Naam
Telefoon
E-mailadres
Dank je! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Download hier de brochure
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier. Probeer het handmatig via: info@sgnm.nl
SGNM kantoorruimte met medewerkers
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op ‘Oké’ om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies en gebruiken we technieken die daarop lijken. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina.